wtorek, 20 września 2016

Karpacz

W żadnym miejscu na świecie nie potrafię być sobą tak bardzo, jak jestem sobą w górach. Nie oznacza to, że w innych miejscach nie jestem sobą. Po prostu będąc w górach odczuwam wszystkie te emocje, których brakuje mi na co dzień. Myślę o rzeczach, o których nie mam czasu myśleć podczas zwykłych dni.  Myślę o momentach mojego życia, o których nie miałam odwagi pomyśleć wcześniej. Góry dają mi moc, która jest nie do opisania. Chociaż paradoksalnie - po górskiej przechadzce czuję się fizycznie pozbawiona wszystkich sił. 


Uwielbiam zdobywać szczyty, ale jeszcze bardziej lubię oglądać malownicze krajobrazy, które towarzyszą całej podróży. Tyle piękna jest w tych - niemal nienaruszonych przez człowieka miejscach. Tyle prawdy i wartości. 

„...Góry tylko wtedy mają sens, gdy jest w nich człowiek ze swoimi uczuciami, przeżywający klęski i zwycięstwa. I wtedy, gdy coś z tych przeżyć zabiera ze sobą w doliny...” 

Czasami chciałabym zamknąć oczy i znów być w tym miejscu, tak spokojnym, w którym mogę być tylko ja... i moje myśli.









Zdjęcia: Agata Martyniszyn

6 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Na pewno będziesz miała jeszcze nie jedną okazję ;))

      Usuń
  2. Ludzie doświadczeni w górskich eskapadach zwykli mawiać: tylko w górach ujawnią się wyraziście rysy każdego człowieka. Tylko w górach objawia się szlachetny szacunek dla bliźnich, jego bezbrzeżna ofiarność i gotowość niesienia pomocy w momentach zagrożenia. Ale tylko w górach, bywa, że ujawnia się nagle ludzka podłość umysłu, nasze wyostrzone poczucie instynktu samozachowawczego, nasze super-ego, które doprowadzone w ekstremalnych porywach do szaleństwa, aby przetrwać – jest w stanie zabić nawet bliźnich. W górach może się zdarzyć, że heros staje się złoczyńcą, tchórzem i łotrem – a tuzinkowy malkontent – szlachetnym bohaterem. Góry obnażają nas ze wszystkiego, co najbardziej intymne, i odkrywają wszystkie zakamarki ludzkich dusz. Są lustrem, w którym odbija się nie tylko cała cielesna powłoka, ale i nasze wnętrza...
    Pozdrawiam powakacyjnie!

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo ładne zdjęcia!
    też uwielbiam chodzić po górach...magiczne uczucie
    obserwuję!
    Mój blog - kliknij <3

    OdpowiedzUsuń
  4. lovely blog!
    I'm a new follower!
    http://cronachediunawannabefashion.blogspot.it/

    OdpowiedzUsuń