sobota, 18 lipca 2015

Uwielbiam wspominać

Wspomnienia to coś czego nikt nie może nam odebrać. Gdziekolwiek w przyszłości się nie znajdziemy zawsze będziemy pamiętać; nasze dzieciństwo, młodość, pierwszą miłość, studia, pracę... Często ludzie powtarzają, że powinno się żyć jedynie teraźniejszością. Jest w tym bardzo dużo prawdy i po części się z tym zgadzam. Wspomnienia są jednak nieodłączną częścią naszej egzystencji.


„Ile mamy naprawdę pięknych wspomnień? Tych najistotniejszych, które nas określają i pomagają nam być tym, kim jesteśmy?” Jonathan Carroll


Wyciągając stare albumy przypominam sobie fragmenty mojego dzieciństwa; czuję zapach skoszonej trawy i pola w trakcie żniw, czuję ból zdartych kolan i bąbelki po poparzeniu pokrzywą. W sercu odczuwam delikatną obecność tęsknoty. Gdzie podziały się tamte dni? Dlaczego czas płynie tak szybko? Nie żałuję, że to minęło – ja po prostu bardzo się cieszę, że przeżyłam tak wspaniałe dzieciństwo.

Uwielbiam technologię dzisiejszych czasów – cieszę się jednak, że w czasach mojego dzieciństwa nie było tych wszystkich „dodatków”. Przeżyliśmy wiele wspaniałych przygód; zdarte kolana, lejąca się krew, a nawet gwoździe w stopach nie były czymś strasznym.




„Rożni ludzie mogą zapamiętywać to samo wydarzenie w zupełnie rożny sposób. To nie znaczy, że ktoś pamięta je właściwie, a ktoś inny nie. Wspomnienia przypominają fragmenty układanki. Dopiero kiedy zbierze się je wszystkie, można odtworzyć całą historię.” Sarah Dessen

Nigdy nie żałuję. Każde wydarzenie w życiu czegoś mnie nauczyło. Nawet kiedy byłam zła na siebie, nie umiałam spojrzeć w lustro – to była lekcja.  Z perspektywy czasu wszystko wydaje się śmieszne, prostsze. Po co tracić czas na złość, obwinianie się? Każda przeżyta historia stanie się kiedyś jedynie wspomnieniem.




„Co decyduje o wyborze wspomnień? Życie przypomina siedzenie w kinie. Pstryk! I oto ja: dziecko pałaszujące ptysie (...). Pstryk! Minęły dwa lata i siedzę na kolanach u babci (...). To jedynie chwilki – a między nimi długie puste przestrzenie miesięcy czy nawet lat. Gdzie się wtedy było? Przywodzi to na myśl jedno z pytań Peer Gynta: Gdzie byłem, ja, prawdziwy, cały?” Agatha Christie

A co Ty wspominasz najlepiej? 



Happysad "Nic nie zmieniać" 

41 komentarzy:

  1. Chyba najlepiej wspominam zabawy na podwórku z przyjaciółkami z pierwszych klas podstawówki. Trochę za tym tęsknię i również ubolewam nad upływającym czasem, któremu zdecydowanie zbyt bardzo się spieszy.
    Cudne zdjęcia dodałaś. Ja bym się chyba ze wstydu spaliła, gdybym miała pokazać komuś fotografie sprzed chociażby czterech lat. Wyglądałam jak pasztet :D
    [Mój blog]

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspomnienia to najlepsze co nam zostaje na zawsze ;)

    Mój blog - Klik. Zapraszam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam wspominać oglądając zdjęcia czy nagrania z dzieciństwa. Wtedy wszystko wraca i znowu czuję się jak 3-letnie dziecko. (Mój blog)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie piszesz, przyjemny blog! Obserwuję i będę zaglądać częściej.

    Zapraszam do obserwowania mojego boga i polubienia fanpage na facebooku. http://aleksandra-lajfstail.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam ten moment, gdy wszyscy raz kiedyś siadamy przy starych albumach ze zdjęciami i oglądając opowiadamy sobie, jakie mamy akurat z tym zdjęciem aluzje. To przywołuje wiele wspaniałych wspomnień, pozwala na kilka minut wrócić do tamtych czasów, do dzieciństwa. :)
    Obserwuję ♥
    Pozdrawiam ♥

    http://princessdooomiii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. ja wiele rzeczy wspominam bardzo dobrze
    obserwujemy?
    http://paolciapolcia16.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Aż mam ochote przejrzeć stare zdjecia, świetny post! Mam podobne zdanie, co do dawnych czasow, jak twoje. Teraz dzieci tylko internet, gry, tv, zero przeżywania :( Jeszcze raz, świetny post!
    ( obs za obs? napisz u mnie :) http://karolazzle.blogspot.com/ )

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny blog! Zapraszam do mnie na nowy post. Może wspólna obserwacja? Jak tak to zaobserwuj a ja zrobie to samo obiecuje. http://bestrunnerxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja uwielbiam oglądać stare zdjęcia, to są najlepsze wspomnienia :)
    http://martynencjatestuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. świetny blog, bardzo ładnie piszesz! :)
    Pozdrawiam!
    MÓJ BLOG
    skomentujesz? Może obs za obs ? :)‎

    OdpowiedzUsuń
  11. Jejku uwielbiam takie zdjęcia :***
    Pozdrawiam cieplutko :)
    Co powiesz na wspólną obserwację ?
    http://the-better-side-of-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam tak usiąść, wyjąć album i pooglądać stare zdjęcia. To jeden z najlepszych sposobów, aby się uśmiechnąć. Wesołe zdjęcia :D
    Pozdrawiam i obserwuję :*
    zazustreet.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. haha świetna notka, śliczne zdjęcia ;))


    A może tak obs za obs ? ;))
    Odpowiedz u mnie na blogu ;3
    Pozdrawiam <3

    [mój blog ---> KLIKNIJ]

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne zdjęcia. :D. Może obs za obs. Daj znać u mnie http://werooonikaa.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  15. wspomnienia - najlepsze co nam pozostalo ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie : twoimioczami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Haha dokładnie, to wszystko było wspaniałą lekcją, a zdarte kolana i zabawy do nocy były o wiele cudowniejsze niż dzisiejsze "zabawy" :)
    Zapraszam! zuzu-zuzannaxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Masz ciekawy blog, naprawdę! :) Będę wpadać częściej, bo warto!

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ♥ Poklikasz w ostatnim poście? W zamian cię zaobserwuję :)
    *TUTAJ*

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja uwielbiam wspominać moje czasy z dzieciństwa i jeszcze do tego ogladac zdjęcia :)
    Co powiesz na wspolna obserwacje?
    weerka-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. pierwsze zdjęcie urocze ! :)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :*
    może wspólna obserwacja ?

    OdpowiedzUsuń
  20. ,,kawa, książka i uśmiech" ale lepiej nie pić nad książką, bo się ubrudzi :D no, a uśmiecham się przy śmiesznych momentach, a są tez smutne haha xD
    Fajny tytuł - :)
    Coolcookkate.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki ^^ to takie słowa, które mnie bardzo dobrze opisują :)) wieczny uśmiech, zawsze z książką i uzależniona od mocnej kawy :3 pozdrawiam

      Usuń
  21. Ja także uwielbiam wspominać czasy kiedy byłam mała. Zdjęcia z tamtego okresu są bardzo magiczne bo przywołują sytuację uwiecznione na fotografii które nie wszystkie jestem w stanie zapamiętać :)
    Nawiasem mówiąc pierwsze zdjęcie jest przeurocze :)

    Mój kawałek internetu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :3 to chyba moje ulubione z dzieciństwa :))

      Usuń
  22. ja też bardzo lubię wspominać, lata kiedy byłam jeszcze maluchem, było tak pięknie, a ja tego nie doceniałam, a co najlepsze- kupa wolnego czasu :)
    Obserwujemy? Jeśli tak, zacznij i napisz u mnie :*
    Zapraszam i zachęcam do komentowania
    http://infinityyoung01.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Wspomnienia najlepsze ! <3
    Pozdrawiam, zaobserwowane :)
    kllaudy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. ja też bardzo lubie przeglądać wszytskie mozliwe albumy i wspominać;)
    Obserwujemy?;)

    OdpowiedzUsuń
  25. aww this is so cute, thanks for sharing i am in love with your blog. Do you want to support each other's blog by following each other?:) Please let me know if you do so I can follow you right back x

    kisses

    http://www.theclosetelf.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Uwielbiam wspominać, nawet napisałam o tym ostatni post ;), nigdy nie zapomnę, jak zasypiałam na kanapie, a budziłam się w łóżku :), pozdrawiam: http://damakierek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetne zdjęcia, szczególnie to ostatnie. Wspomnienia są najlepsze. Obserwujemy?
    U mnie nowy post, zapraszam.

    http://odbicie-lustra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja też uwielbiam wspominać! Ale tylko te dobre chwile, o złe się nie martwię, że je zaniedbuję, przypominają mi się mimowolnie. :) chociaż każda ta chwila czegoś mnie nauczyła :)
    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
  29. Jejuu, jakie super zdjęcia! ♥
    Uwielbiam posty o wspomnieniach.
    Również oglądając zdjęcia znajdujące się w albumach przypominają mi się różne momenty z dzieciństwa, do wielu z nich chciałabym wrócić, ale tak jak napisałaś - każdy ten moment, nawet zły to lekcja.
    http://oliviejulie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Z tym akurat się nie zgadzam- powinniśmy skupiać się na teraźniejszości, lecz pamiętać o przeszłości i mieć cele na przyszłość. Jeśli myślimy tylko o tu i teraz, nagle mozemy poczuć się zaskoczeni przez upływ czasu i znaleźć się przez to w kropce, możemy popełnić dokładnie takie same błędy jak kiedyś. Nie znaczy to, że i pamiętając nie jesteśmy w stanie tego zrobić, ale jest mniejsze prawdopodobieństwo.
    Wspomnień czar, ach. Miło myśleć o pięknych chwilach. Przeminęły, ale pozostały- w naszej pamięci
    Opowiastki Prawdziwe (klik)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego napisałam, że zgadzam się z tym tylko po części. Tytuł posta "Uwielbiam wspominać" - to chyba mówi samo za siebie. Lubię planować i wspominać, ale teraźniejszość jest najważniejsza, często ludzie boją się czegoś co nigdy nie nastąpi lub ze strachu nie podejmują ważnych decyzji, które mogłyby zmienić ich życie na lepsze. Czasem i zaznaczam - czasem - dobrze jest skupić się na tym co dzieje się teraz.

      Usuń
  31. fajne zdjęcia :)
    Ja lubię tylko wspominać te fajne chwile. Nie miałam za dużo dobrych wspomnień.
    Pozdrawiam. <3

    OdpowiedzUsuń
  32. To gratuluję, że Ci się to udaję, bo ja sobie już tak mówie od dawna, że wiecej farbować nie będę ;) Mam nadzieje, że teraz sie uda ;)

    Mój blog - Klik. Zapraszam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Fajne zdjęcia z dzieciństwa :D Też czasem tęsknię za tym co minęło, ale podobają mi się Twoje przemyślenia na ten temat. Pozdrawiam!
    indywidualnyobserwator.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Post skłaniający do refleksji. Ja czasem tęsknie za dzieciństwem, kiedy największym problemem było fakt, że kolegi nie ma w domu i nie możecie wyjść zagrać w piłkę :)
    Poszerzając horyzonty - Klik!

    OdpowiedzUsuń
  35. Masz rację- każde zdarzenie czegoś uczy i zapada w pamięć. Też lubię wracać do chwil z przeszłości. :)

    ---
    sztukaparzeniaherbaty16.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń