wtorek, 21 lipca 2015

Bolków i Zamek Książ

Wakacje to czas, kiedy można zobaczyć wiele pięknych i niezwykłych miejsc. Bardzo lubię zwiedzać stare budynki i miasteczka – miejsca, które posiadają niesamowitą historię.  W niedzielę odwiedziłam małe miasteczko w województwie dolnośląskim – Bolków. Widoki, które otaczają to miasto są niesamowite, chociaż samo miasteczko wydaje mi się opustoszałe. Większość budynków, które zobaczyłam wybudowano na początku XX wieku.  Jedną z większych atrakcji jest zamek, w którym każdego roku odbywa się Castle Party – koncerty muzyki gotyckiej


„Czym jest historia? Echem przeszłości odbitym przez przyszłość. Odblaskiem przyszłości rzuconym w przeszłość.” Victor Marie Hugo



Odwiedziłam również niezwykle urokliwy Zamek Książ w Wałbrzychu, o którym prawdopodobnie słyszał już każdy. To miejsce, w którym przez wieki mieszkało tysiące ludzi. Mury zamku, którego historia sięga XIII wieku, były świadkami niebywałych historii; kłótnie, akty miłości, śmierć, pożary, wojny. Takie miejsca posiadają moim zdaniem największy urok. Chociaż wnętrze nie przypomina już tego, które zostało wzniesione wieki temu  - historia pozostanie tam na zawsze. 
Więcej informacji:     tutaj i tutaj.




Niezwykle ekscytujące  wydaje mi się przebywanie w tak starych budowlach. Czuję się jakbym uczestniczyła w tej całej historii -  to uczucie, które ciężko wyjaśnić. Najpiękniejszym pomieszczeniem jest zdecydowanie Sala Maksymiliana zbudowana w stylu oryginalnego śląskiego baroku. Mój podziw wzbudziły również tarasy otaczające zamek. Całość prezentuje się fenomenalnie.

Obraz powyżej znalazłam na jednej z wystaw. Bardzo mnie zainteresował -  jest to przykład sztuki współczesnej.
 Autor: Elżbieta Ługowska.



„Historia - świadek czasu, światło prawdy, życie pamięci, nauczycielka życia, zwiastunka przyszłości.” Cyceron


A co Tobie podoba się najbardziej?  Jakie miejsca zwiedzasz najchętniej? 


44 komentarze:

  1. kochana śliczna jesteś ale ta bluzka do tej spódniczki, NIEEE! :x

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie szkodzi. Było mi bardzo wygodnie :)) Patrz lepiej jaki piękny zamek w tle. :3

      Usuń
  2. Ale świetna wycieczka! Lubię takie zwiedzanie historycznych budynków i architekturę. Koncerty muzyki gotyckiej zapowiadają się ciekawie... Pozdrawiam!
    indywidualnyobserwator.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie zawsze ciągnie do morza lub za granice :)

    Jesteś może zainteresowana wspólną obserwacją? Ja już
    sasy-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Wycieczka widzę udana! Piękne zdjęcia!
    Uwielbiam zwiedzać różne miejsca.
    Zapraszam mypassionpaula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Obraz Ługowskiej rzeczywiście jest świetny!
    Co powiesz na wspólną obserwację? Napisz u mnie :)

    http://sysiadelrey.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo fajna bluzka, frędzelki dodają uroku;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam miasta z historią, chodź wolę gdy
    jest straszna i mroczna ;) ale wiem że każda
    historia ma swoje drugie dno i swój urok. Cudowne
    zdjęcia, ten zamek jest świetny :) i te smerfy <3
    wyglądasz super :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Zostałaś nominowana do LBA =)
    Więcej informacji tutaj: http://olciaklove13.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Super blog!
    Obsewuję, mam nadzieje że się odwdzieczysz:)
    Na moim blogu pojawi sie w Sobote fajny post
    www.zmianoo99.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny post :) zaobserwowałam :) w wolnej chwili zapraszam do mnie http://caroliv-blog.blogspot.com/

      Usuń
  10. Cudowne zdjęcia!
    Obserwuję i liczę na to samo. ;)
    Mój blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  11. super ;)
    http://eunikovakinga.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Baardzo fajny wpis, i cudowne zdjecia! Jesteś prześliczna, również outfit mi się spodobał ♥
    Będę wpadać częściej, obserwuję!

    OdpowiedzUsuń
  13. Strasznie podoba mi się Twoja bluzka. Tez mnie zainteresował obraz Ługowskie
    MÓJ BLOG ZAPRASZAM-KLIKNIJ
    Prosze jeśli masz czas to poklikaj w linki w ostatnim poście w linki które tam umieściłam to bardzo ważne będe bardzo wdzięczna
    Pozdrawiam <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Pamiętam, że gdy byłam w Wałbrzychu zamek Książ zrobił na mnie olbrzymie wrażenie!

    flawless-space

    OdpowiedzUsuń
  15. Zostałaś nominowana do LBA. Więcej informacji u mnie http://imaginepenguin.blogspot.fi/ :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny look, bluzka idealna na lato <3
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie kllaudy.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Super jest to pierwsze zdjęcie. Bardzo fajna stylizacja ;)

    labei357.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. bardzo podoba mi się Twoja stylizacja, zdjęcia również są świetne. ja też lubię takie historyczne miejsca odwiedzać. sama byłam na zamku Książ i muszę przyznać, że jest on bardzo urzekający ;)

    skoneczko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. bardzo fajny post:) piekne zdjecia, super stylizacja:)
    zapraszam rowniez do nas http://styledivision1.blogspot.com/
    pozdrawiam i czekam na kolejne posty:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Na owym zamku byłam na wiosnę, gdy mialy miejsce akurat remonty. O tak, pięknie tam. Komnaty zapierają dech w piersiach. Ja najbardziej lubie zwiedzać właśnie wszelkiego rodzaju zamki, najbardziej średniowieczne, z takim i wnętrzem
    Opowiastki Prawdziwe (klik)

    OdpowiedzUsuń
  21. świetny post, fajnie się czyta twój blog ;)
    co powiesz na wzajemną obserwację?
    jeśli jesteś chętna to zaobserwuj i daj znać w komentarzu a ja się odwdzięczę ;)Zapraszam-adajejwypada.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Chętnie bym pozwiedzała jakieś polskie miasta, ale bam bark czasu, więc bardzo zazdroszczę!

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja również uwielbiam zwiedzać stare budynki i miasteczka :)

    http://stylowaokularniica.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Zostaje <3
    Zapraszam na bloga :) http://beautyindropswater.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Śliczne zdjęcia. Najchętnej zwiedzam obce kraje, w których jeszcze nigdy nie byłam, te nowe krajobrazy i potrawy, a także kultura- kocham to ! :)
    Juz obserwuję :*
    Czy mogłabyś poklikać u mnie w linki i baner z LUCLUC?
    Byłoby mi bardzo miło gdybyś kliknęła, ponieważ to moja pierwsza współpraca i bardzo mi na niej
    zależy.
    Zapraszam do mnie na bloga i zachęcam do komentowania :)
    http://infinityyoung01.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. bardzo fajnie, też lubię odwiedzać takie klimatyczne miejsca :) szczerze mówiąc obraz też mnie zainteresował, mimo że sztuka to nie moja wielka pasja, to naprawdę ma on coś w sobie :) zdjęcia piękne (świetna bluzka!), pozdrawiam! :)

    http://sotiens.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Śliczne zdjęcia i świetne graffiti :)

    Poklikasz w ostatnim poście? :) http://monyikafashion.blogspot.com >klik<

    OdpowiedzUsuń
  28. Również uwielbiam zwiedzać stare miejsca, budowle, które posiadają jakąś historię. Akurat w Bolkowie nie miałam jeszcze okazji być, ale może kiedyś :) Zdecydowanie przyciąga mnie tam Castel Party :3 Obraz, który pokazałaś na ostatnim zdjęciu jest intrygujący :D
    Pozdrawiam,
    http://nellanellstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Piękny jest ten zamek, świetne zdjęcia! :)

    izilleys.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Ten obraz również mi się spodobał :D


    W wolnej chwili zapraszam do siebie!
    the-fight-for-a-dream.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Ciekawy post i śliczne zdjęcia. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  32. 1 zdjęcie najlepsze. Nigdy tam nie byłam.
    Poklikasz u mnie w linki?

    http://odbicie-lustra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Także byłam w tym zamku, to było w poprzednie wakacje, kiedy wracała z Wrocławia z moją koleżanką i jej rodzicami. To bylo jeszcze przed pożarem xd
    Najbardziej paiętam to że chciało nam sie strasznie pić a mialyśmy tylko mała puszkę pepsi xd
    http://jablkawmoimstaniku.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Jeśli masz instagrama mam mega prośbe, to dla mnie ważne, wejdz w ten link : http://ddobinsta.com/…/…/verlooks%20KONKURS%20NA%20DDOBINSTA zaloguj się na tą stronę poprzez instagrama (w prawym gornym rogu) i daj mi ocenę pozytywną, MEGA MI ZALEZY, Z GORY DZIEKI!
    PS. Super zdjęcia!!:*

    OdpowiedzUsuń
  35. Zamek wydaje się być interesujący! :)
    Kto wie, może się tam kiedyś wybiorę.
    Śliczne zdjęcia i stylizacje, pozdrawiam i obserwuję! Liczę na rewanżyk :*

    http://artistically-immediately.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. bardzo lubię zwiedzać zamki, w szczególności, gdy jest jeszcze przewodnik który opowiada ciekawe historie związane z tym miejscem ;)
    genialne cytaty*.*
    nie byłam w tych miejscach, jednak ten zamek wydaje sie być ciekawy ;) obraz, który sfotografowałaś jest bardzo interesujący ;)
    wspaniała bluzka <3 bardzo ładnie prezentujesz się w tej stylizacji ;)
    +obserwuję :* w wolnej chwili zapraszam do mnie, może też Ci się spodoba i zostaniesz na dłużej? ♥

    stylowana100latka.blogspot.com - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  37. Świetnie wyglądasz,bardzo podoba mi się ta stylizacja :)
    a ja zapraszam Cię na mojego nowego posta,będę bardzo wdzięczna za komentarze i opinie:)
    będę do Ciebie zaglądać częściej,świetny blog !
    http://lifestyle-nattfashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. świetna wycieczka ! :) też uwielbiam zwiedzać, a patrząc na Twoje zdjęcia, aż chce się tam być :) Wyglądasz świetnie i nie zgadzam się, że bluzka nie pasuje do spódniczki. jest okej ! sama noszę bluzki z frędzlami to bandażowych spódnic i czuję się fajnie :) pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  39. Musiało tam być świetnie!
    Ślicznie wyglądasz.
    http://angelikamajkowska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  40. Oj tak, historia siedzi w tym zamku, mam nadzieję, że nigdy z niego nie wyjdzie, niech zapiera się nogami i rękami!

    O Książu: http://stopawstope.blogspot.com/2015/11/szlakiem-zamkow-piastowskich-dzien-6.html

    OdpowiedzUsuń